gie us a gobble yah dobba

rubriken är ett citat på skottska. glasvegian. sådan dialekt som är rent ut sagt omöjlig att förstå. det är inget fint citat jag har som rubrik, men jag ska berätta att det är sjukt coolt att det inte ens låter som engelska när man säger det. ifall ni ber snällt ska jag med mina tre månaders kött på benen försökte härma en skotte när vi ses.

woho, för idag är det ingen vanlig dag! ( det är inte min födelsedag förren på torsdag ) men idag åker jag hem till umeå. jag har längtat så sjukt mycket och nu jävlar. jag är inte lika taggad på min sjukt långa resa med flera byten men det ska nog gå bra. tar med mig datorn och får köpa något gott. för övrigt så kommer jag nog få två chockar. 1 hur kallt det är i sverige. 2 hur dyrt det är. jag är nog rätt bortskämd här i edinburgh faktiskt. något jag däremot längtar till sjukt mycket är maten, åh fan vad jag ska äta gott. ska köpa en fet godispåse i stockholm. det är något jag saknar, det finns ju inte lösgodis här. eller det finns några typ polacker som säljer men då kostar det 15 kr/hg vilket inte är så lockande.

i alla fall. nu ska jag äta frukost och packa klart det sista.

UMEÅ HERE I COME!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0