what a beautiful day

tillbaka på hemmaplan. javisst, skottland känns verkligen som mitt hem nu. norge har varit jätteroligt men jag kommer inte sakna kylan och snön. här i skottland är det varmt och soligt. termometern visar +6. pratade med pappa i morse som sa att snön föll ner över umeå och att det var -6 grader. åh så glad jag är att jag är här just nu.

vaknade upp klockan 10, käkade lite gröt och tog på mig mjukiskläder. satte musiken i öronen och promenerade upp mot arthur's seat. det är en samling kullar som är ungefär 300 m höga. det är sjukt jobbigt att gå uppför. men solen sken och jag var på bra humör så det var riktigt skönt. det är världens finaste utsikt också, man ser över hela edinburgh. det var massa motionärer som sprang iklädda bara shorts och t-shirt. det känns verkligen att våren är här. jag tog jättemycket bilder som jag ska visa senare någon gång.


arthur's seat. tänkte väldigt mycket på pappa, han hade älskat att springa upp och ner för kullarna.

när jag sedan skulle ta mig ner från berget äventyrade jag lite väl mycket och tog en annan väg som visade sig vara ett hej vildt äventyr. det var nog meningen att proffs skulle klättra ner där och det var riktigt läskigt. jag trodde några sekunder att jag nu var smoked. men jag kom ner tillslut. svettig och glad promenade jag tillbaka hem, hela svängen tog 2,5 timme. skönt att röra på sig. jag kommer nog ha en rejäl träningsvärk i rumpa och ben imorgon.

nu har jag precis käkat lite nudlar och ska göra mig i ordning för att sedan ta mig in till stan och kanske dricka kaffe med en vän från glasgow.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0