saw cinderella in a party dress

olle, min flatmate, min högra hand, min räddaren i nöden flyttar hem på måndag. tråkigt men sant. han som spontan följde med mig hit till ett kallt och läskigt skottland. första veckan var riktigt tuff, hitta boende och ta oss igenom alla papper och sådant som krävdes. men vi gjorde det, tillsammans. vi båda fick grymma jobb och en skön lägenhet här på leithwalk. jag har alltid sagt att jag skulle klara det själv men shit vad det har underlättat med olle här. han har varit en riktigt bra kompis. och nu när han far hem är vi bara tjejer i vår flat, men det kommer fungera det med.

i alla fall så ska vi fira/sörja med lite hemmagjord pizza ikväll (pappa, bli inte allt för imponerad... - det är köpta bottnar) och vin. några från olles jobb ska komma hit och sedan kanske vi drar oss till jp's för en öl. vi får se vad kvällen har att erbjuda. gott sällskap är i alla fall ett som är säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0