jag lär ju mig aldrig av mina misstag

igår skulle vi ut på corona. jag kivades med att ha mina nya skor. självklart vill jag använda dem när de är nya och snygga. redan innan vi gick ut visste jag att jag skulle få jätteont i fötterna just för att de var nya och typ 12 cm höga. men! jag tog på mig dem och var nöjd.. i några minuter till de började skava, äh, tänkte jag och klackade vidare. för det första visste jag att det skulle bli riktigt kallt eftersom det är typ minusgrader ute och jag inte hade sockar för att skorna är öppna vid tårna och på foten. men tänkte jag och satte på mig kavajen över min kortärmade klänning. äh. det blir alltid svettigt.

det slutade med att jag hade så fruktansvärt ont i fötterna att jag var tvungen att ta av dem. hade inge pengar så det fick bli en promenad hem. barfota. klockan två på natten. i frosten och kylan. aj. det gjorde ont till en början men sedan domnade fötterna av. fick trevligt sällskap av en snubbe som tyckte synd om mina fossingar. han berättade att han var från sundsvall, gillade att åka snowboard och hade därför erfarenhet av förfrusna fötter och tår. han varnade mig, men icket. jag kunde verkligen inte sätta på mig skorna igen. vi pratade om allt och inget och det enda jag fick veta var att han pluggar till lärare, var från sundsvall, bodde rätt nära mig, snowboardåkare och ett namn jag inte riktigt minns. men. spännande värre med trevliga människor. bättre än att gå ensam, huvva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0