fly away with me honey

igår fick jag ett mail och det fick mig att tänka på livet. det var en tjej som jag börjat maila med i ett reseforum som skrev. hon hade också varit inne på edinburgh och därför skrev jag till henne och skulle höra hur hennes framtid såg ut, om det bar av till skottland. hon svarade något med: jag är för feg att åka själv, så därför styr jag min kos till norge istället. varför tänkte jag? självklart kan det vara läskigt att åka själv men varför inte chansa? jag säger samma sak till mina kompisar linn och lina som är väldigt osäkra ifall de vill flytta eller inte. självklart tycker jag de ska få ta intryck av staden först nu när vi besöker den, men varför inte chansa. det kan vara livets bästa beslut. och ifall det inte går bra, då är det 1,5 timmes flygning hem till sverige igen. det är inte saharaöknen utan det är ett eu-land med rättigheter till det bästa.

min mamma och pappa är jättestöttande i mitt beslut att lämna sverige för ett tag. mamma påminner mig varje dag hur mycket hon ångrar att hon inte reste när hon var ung, för alla vet väl att det finns mycket mer än umeå? jag själv brukar säga att mitt liv går ut på att resa och träffa nya människor. det är bästa källan till att lära nya saker och att utvecklas som person.

så varför inte chansa medans man kan? hoppa på tåget till i don't know where och lev livet. norge är säkert roligt och bra med pengar, men dyrt att leva, mycket svenskar och det känns lite som ett säkert alternativ. även fast det är svårt att i dagarna få jobb där med.

jag känner verkligen att det är dags för mig att lämna umeå. göteborg/stockholm har lockat men det känns som det kommer bli samma slit och samma liv på något sätt. att åka utanför landets gränser innebär nytt språk, ny kultur och nya människor. och det är det jag söker. jag tror man kan finna sig själv på ett annat sätt. detta är ingen flykt utan det är en utmaning. jag vet att jag är gjord för något större än att servera kaffe på mekka 5 gånger i månaden. jag vill prova på saker, lära mig nya saker och få nya intryck. det är jag det. spontan, förväntansfull och crazy. så. följ mig till främmande länder och ha så jävla roligt lina och linn. för det vet jag att vi kommer få.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

å vad roligt amanda :) Kör hårt!

2009-10-07 @ 12:55:06
URL: http://lollsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0