cape code kwassa kwassa

jag har tänkt på en sak. jag borde egentligen bara satsa på en blogg med inriktning på musik. det är ju mitt liv. jag kan ärligt säga att jag vet mycket om musik och band, är bra på gammal som ny musik. jag är väldigt allätande inom musiken. gillar allt från rock från 70-talet till electronic 2000-tals musik. jag brinner för att upptäcka nya band och ett av mina största intressen är att sitta inne på spotify och söka mig fram till låtar som får hjärtat att slå ett extra slag. det roligaste jag vet är musik och jag skulle mer än gärna jobba inom musikbranschen. alltså behind the real shit. aldrig stå på en scen, utan stå där bak eller recensera och förmedla. jag vill jobba som programledare på ett grymt radioprogram där jag snackar och snackar om alla konserter jag varit på och tipsar om band.

jag har sett de flesta av mina "absoluta favoritband" men det är några i'm dying to see now. the killers,  kings of leon, coldplay och the wombats bland annat.

några grymma spelningar jag sett är:
the kooks - två gånger faktiskt. första gången på arvikafestivalen och andra gången i london.
vampire weekend - såg dem nu i somras på wow och detta var verkligen WOW. så peppande och grymt!
glasvegas - längst fram på wow, vad mer behöver jag säga?
arctic monkeys - också wow, de spelade inte alla låtar jag ville höra och mycket nytt men fortfarade!
kate nash - arvikafestivalen 08, så himla fint. världens finaste tjej
håkan hellström - jag har sett honom typ 5 gånger, men första gången när jag var 13 på liseberg var lovely.
depeche mode - jag har växt upp med att pappa spelat depeche på vår lp. detta var fantastiskt. arvika 09
band of horses - way out west igen. underbart. the funeral, nästan overkligt att se live. bättre än på skiva.
hoffmaestro och chraa - arvikafestivalen. så jävla stämning alltså. publiken gungade!
röyksopp och robyn - detta var så sjukt bra. arvika. det var stämning till 10000
robyn - sett henne två gånger själv. arvika 08 och wow 09. bästa svenska artisten. när hon spelade på wow gästade röyksopp, dr alban och lykke li. underbart!
the sounds - sveriges bästa tjej rock. sett två gånger. peace and love 07 och arvika 09.
snook - p&l 07. sveriges bästa hiphops duo. åh. nostalgi.
kent - finaste spelningen. solnedgång, konfetti och "mannen i den vita hatten"
mando diao - och då menar jag för 5 år sedan när de var bra som fan. garagerock och skinnjackor. golvras - check.
lily allen - var så underbart fint. tjejen kan verkligen sjunga. spelade akustiskt också, vackert.
bon iver - åh. vackert.
anthony and the johnsons - seriöst världens finaste röst. han kan beröra!

florence valentin, looptroop, sahara hotnights, millencolin, john me, fleet foxes, tiger lou, the perishers, those dancing days, moneybrother, salem al fakir, petter, fever ray, timo räisänen, teddybears, laakso, asher roth och många fler. ej att glömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0