Scotland

hej hallå. just nu håller jag på att packar ner mitt rum i två stora resväskor. har precis packat den ena helt full med min garderob. i den andra väskan ska jag packa ner skor, neccesärer och saker som jag kommer att behöva i skottland.

avskedsfesten i lördags var upp och ner. ena sekunden var det hur roligt som helst och nästa var det rätt sorgligt. jag tror inte att jag riktigt har fattat att jag ska lämna umeå för ett tag. ibland känns det som att jag aldrig kommer träffa en del människor som kanske också går andra vägar. helt sjukt. vuxenlivet here we come. men även om det kommer vara tungt att säga hejdå till vissa kommer det också innebära helt nya möjligheter för mig själv. jag kommer att få prova på att leva livet på mitt eget sätt, kämpa för mitt eget levene och få visa världen att jag är redo att utvecklas  och prova på nya saker. jag tror detta kommer vara nyttigt. jag kommer säkerligen utvecklas inom engelskan, träffa nya människor och få arbetslivserfarenheter. självklart är det läskigt eftersom jag aldrig har varit utan min familj i längre än några veckor och jag vet hur tungt det kan vara när man är ensam och måsta städa, laga mat och tvätta, men jag är taggad.

som jag har sagt till mina föräldrar; jag tror inte att livet kommer bli en dans på rosor bara för att jag lämnar sverige. nej och det är inte heller det jag strävar efter. självklart tror jag ju nu att förändring kommer bli bra för min egen del men samtidigt vill jag kämpa och slita och söka det jag själv vill göra, mitt eget liv. nu har jag haft den bästa uppväxten man kan ha, men samtidigt har den varit helt styrd av mina föräldrars val. nu är jag redo att skapa min egen vardag och leta efter de människor som ska cirkulera i mitt liv i framtiden. jag vill skapa något bra som jag själv har kämpat för och hittat. även om det kommer att bli tungt vissa dagar så är jag redo att "live the dream".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0