edinburgh

sådär. nu har jag fått till internet. vi bor just nu på ett hostel mitt i stan men imorgon ska vi titta på en lägenhet som ligger typ två minuter från mitt jobb. ifall vi vill ha den får vi flytta in på måndag så jag håller tummar och tår att det går bra. vore så skönt. just nu är det världens oreda i min väska och man har som ingen koll vart något är. det är det som är jobbigt med vandrarhem. ifall vi har någonstans att bo kan man också skaffa personnummer och bankkonto som är bra att ha. vi har skaffat oss skottska telefonnummer, så ifall ni vill nå mig går det bra att ringa och smsa på detta nummer: 07866608278. ring det med +46 innan. för mig är det gratis att ta emot samtal men det är väl aningen dyrare att ringa för er men.

nu ska vi snart försöka få lite mat i magen sedan börjar jag jobba klockan 18. är nervös men jag tror det ska bli roligt. jobbar till två i natt och jag är redan trött, men nu jäklar. imorgon jobbar jag bara till 01.

igårkväll var roligt. vi var med jenny som är från lund. förfestade hos henne och gick sedan på lava. det var helt okej, lite random människor men det var kul att umgås med henne.


Kommentarer
Postat av: pappa

hoppas att ni får lägenheten, skulle kännas bra när jag vet att du har nära till jobbet. När jag skriver detta så har du gjort ditt första arbetspass, hoppas att du tyckte det var roligt, kan förstå att det är jobbigt att stå i en bar med an massa ölsorter mm, och framförallt att höra och förstå en full skotte!!!!

2009-11-29 @ 12:09:35
Postat av: ELLEN - eeederholm.blogg.se

fin blogg! hoppas allt är bra :)

2009-11-30 @ 09:29:06
URL: http://eecederholm.blogg.se/
Postat av: Anki

Hoppas att det fixar sig med bostad. Hur går det på jobbet? Jag är jättenyfiken!



Regnet öser ner över det vackra Onsala, men det ser ut att klarna upp och jag skall passa på att ta en go promenad. Jag har bakat en tårta till grabben som blir tonåring idag : ) Vi ska äta gott ikväll och i morgon åker jag iväg med mitt nya arbete och kommer hem på torsdag, håll tummarna att det blir bra! Take care, Amanda : )

2009-11-30 @ 13:39:05
Postat av: Anonym

Good luck med lägenheten.

2009-11-30 @ 14:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0