torsdag

idag är det en vecka sedan vi lämnade umeå och tryggheten. idag är jag väldigt upp och ner i mina tankar och mitt humör. igår var en jättebra dag. jag såg massa avsnitt av the vampire diary (se, så sjukt bra) och sedan fixade jag ett bankkonto. efter det städade vi vårat kök och lagade en supergod middag bestående av pasta, tomatsås och ruccola. vi hade till och med lyxat till det med choklad och chips till efterrätt. mätta som vi var la vi oss på soffan och såg två filmer, detroit city rock och taken. sedan bums i säng.

imorse vaknade jag, tog en dusch och olle drog iväg och sökte jobb. då kom mitt lilla panikanfall. vad gör jag här? jag har skrivit på ett lägenhetskontrakt, tänk när olle åker hem, är jag ensam då? jag försökte diska för att få bort tankarna men jag blev ledsen. försökte att tänka positivt och att jag inte ska ge upp men jag var tvungen att ringa hem. min snälla och älskade pappa for hem från jobbet för att ringa mig och det kändes genast mycket bättre. jag saknar alla så sjukt mycket men samtidigt vet jag att jag skulle ångra mig ifall jag åkte hem. det är ju sjukt bra här, jag har världens skönaste jobb och jag älskar denna stad. jag hoppas att detta bara är några dagar i början som känns tyngre. det är bara så mycket att tänka på och när man lever såhär så märker man hur enkelt allt annat har varit. jag har inget emot att diska och städa, men att vara ensam och eftersom jag är i ett annat land inte alltid kunna ringa de jag vill ringa.

nu ska jag sluta snacka skit. ville bara vara ärlig här i bloggen och inte bara säga att allt känns bra, för det är klart jag saknar alla. det gör jag. men utöver detta så är allt jättebra.

jag ska försöka fixa lite bilder på lägenheten osv. men eftersom vi inte har internet i lägenheten blir det lite drygare. men ska försöka ta lite bilder senare idag och lägga upp dem på datorn och publicera dem nästa gång jag sitter i bibblan.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Har frågestund på bloggen, ställ gärna en fråga eller två . Kram :)

2009-12-03 @ 14:06:28
URL: http://zchelander.blogg.se/
Postat av: nix

"ringa och smsa på detta nummer: 07866608278. ring det med +46 innan. "



du skrev faktiskt så så det var inte så konstigt att jag missuppfattade! ;)



men gumman! nær åker olle hem? det kænns ju alltid lite ovant nær man flyttat hemifrån kan jag tro! jag har också haft ångest. men det blir bættre. och tænk vilken bra chans du har fått nu!! men om det kænns jobbigt så kan du fatksitk komma till oslo. då jobbar man hær ett tag sen far man ut och reser till nåt stælle dær man inte behøver jobba, bara chilla!

hør av dig nær du fixat internet så kan vi skypa! :)

2009-12-03 @ 15:44:58
URL: http://1perdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0