lördag

min väderteori stämmer verkligen. idag har det regnat och varit grått, slår vad om att det kommer vara fint imorgon!

idag har jag tvättat lite kläder och gått runt på stan. skulle ansöka om ett personnummer men då var det stängt. stötte ihop med en svensk tjej jag har haft kontakt med på facebook så det var kul, världen är liten. sedan var jag och köpte biljetter till "the street party" som är själva nyårsfirandet mitt i centrum här i edinburgh. det kommer bli grymt kul. alla turister samlas på torget och festar tillsammans. i samma veva passade jag på att köpa de sista biljetterna till vampire weekend som spelar här i edinburgh i februari! woho. vi bor jättenära "the playhouse" där de spelar. kommer bli grymt! de släpper nytt i januari, blir awesome. tänker på dig malin, du borde vara här då.

nu har jag precis käkat en laxmacka och skypat med päronen och farmor. sitter på ett litet café. var jättekul att få prata med dem. jag saknar er och hade gärnat firat julafton i gällivare som alltid annars. ska hänga här ett tag, lyssna på lite musik och surfa runt. ikväll jobbar jag bara fyra timmar, kommer gå så fort.


Kommentarer
Postat av: Mikaela - ungmamma till Nova

Fin blogg! :)



Kika gärna in min blogg och se ifall jag och min dotter har några likheter från när jag var liten :)

2009-12-05 @ 17:07:21
URL: http://jagochmindotternova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0