hej

jo. nu har vi sovit första natten i lägenheten. kändes bra faktiskt, mitt rum är jättestort och fint. vi har några småfel i lägenheten som vi hoppas blir fixade imorgon och internet har vi ännu inte fått igång. våran landlord snackar om att vi måste binda upp oss på ett år men att vi kan avbryta det tidigare och man vet inte riktigt vem man kan lita på. eftersom alla pratar engelska blir det även till en viss del svårare med alla kontrakt och vilka rättigheter man har. man vill inte bli lurad.

jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt känner en viss hemlängtan. det är väl mest utav lathet och viss rädsla. jobbet är verkligen hur bra som helst och jag vill verkligen jobba hela tiden. men med alla lägenhetskontrakt och pengar blir det svårare.
 
aja, detta är ingen dans på rosor och jag tror det kommer kännas mycket bättre när vi kommit på fötterna. nu ska jag iväg och handla lite spagetti sen ska jag jobba.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir bättre när du vänjer dig att vara vuxen med allt vad det innebär. Gaska upp dig min stora duktiga flicka. Puss och kram. Love you. Mor

2009-12-02 @ 12:45:00
Postat av: Caroline

Det löser sig säkert med inernet o liknade. Hemlängtan finns nog hela tiden men när ni kommit i ordning så känns det bättre! Jättekul att du trivs på jobbet!! Det är ett STORT + att man gör det!!!

Kramar

2009-12-03 @ 11:09:25
URL: http://caroline-olsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0