förlåt för dålig uppdatering

men jag har inte haft en minut över att sitta vid datorn.

i alla fall. i torsdags kom anna hit med choklad och marshmallows, hur gott som helst. vi drack vin och drog iväg på the stagger rats som verkligen var hur bra som helst. vi drack öl och lyssnade på bra musik. de var verkligen jättesköna och jag och anna försökte värva dem till arvikafestivalen och de verkade riktigt taggade. blev bjuden av pianisten/sångaren i bandet på en cider, woho. hey i'm in the band! skämt å sido. det var en toppen kväll. jag och anna gick all in och det satte sina spår men vad gör man inte när hon är på besök. nu är jag laddad att fara och hälsa på i aberdeen!

i fredags jobbade jag dag och med tanke på torsdagens goda innehåll var jag inte så taggad på att gå ut, men kvällen närmade sig och såklart blev jag taggad. jag vill ju passa på när man är här och jag vet ju hur kul det blir varje gång. sååå. emelie och anders kom hit, vi tog det lugnt och drog sedan på cabaret voltaire. en klubb jag blivit tipsad om på jobbet. det var en asgrym klubb, mycket coolare än de jag varit på tidigare. det låg som i en liten grotta, haha. såg jättegammal ut men var riktigt coolt och snyggt folk. höhö. vi hade kul och dansade till konstig techno musik och drack gin&tonic. åh vad roligt det är att gå ut i edinburgh alltså. träffade en jättetrevlig kille som var från edinburgh och han lärde mig massa random uttryck på skottska, helt omöjligt att förstå. drog sedan hem och sov. emelie och anders slagga hos oss för att vi sedan nästa dag skulle åka på ikea.

på ikea kände vi oss som världens turister, fast det egentligen var hemmaplan. snön öste ner och vi tröck i oss massvis med köttbullar och potatis. åh så gott det var. tror aldrig jag har uppskattat köttbullar så mycket som då. jag och olle köpte en del nödvändigheter till lägenheten, bland annat filtar. så skönt när det är så pass kallt här hemma. vi köpte även en tub kaviar, herregu vad gott till äggen på morgonen. på kvällen jobbade jag.

och idag har jag jobbat. 10-18. är hur trött som helst. så nu sitter jag här i lägenheten!! har fått låna vår granne jodie's internet. jag tror vi kommer att skaffa eget imorgon, kommer bli hur skönt som helst. hoppas ni är nöjda med uppdaten och goooood jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0